30 Jul

Cum îmi caut un loc de muncă?

Planificarea procesului de căutarea a unui loc de muncă trebuie să se facă gradual şi să respecte o cronologie. Mai jos sunt enumeraţi câţiva paşi de urmat pentru a face lucrurile în mod corect.

  1. Intrebări la care trebuie să răspund înainte de a iniţia căutarea unui loc de muncă

    1. Ce doresc de la un loc de mncă?

    2. Unde vreau să fie localizată compania la care doresc să mă angajez?

    3. Care sunt aşteptările mele financiare?

    4. Ce fel de slujbă îmi doresc – full time (normă întreagă) sau part time (normă parţială)

    5. Care sunt beneficiile suplimentare de care vreau să beneficiez – bonuri de masă, telefon, calculator, maşină, etc.?

    6. Sunt aceste aşteptări realiste în conformitate cu locul de muncă vizat?

  2. Planificarea propriu zisă – listă de verificare a paşilor

    1. Pregăteşte-ţi CV-ul, scrisoarea de intenţie, alte documente de recomandare a experienţei.

    2. Organizează un sistem de monitorizare şi planificare: fişier excel, agendă, în vederea consemnării CV-urilor transmise, telefoanelor date ori răspunsurilor primite, dar şi a timpilor de lucru pentru fiecare activitate.

    3. Realizează lista de firme vizate şi companii care operează în domenii similare.

    4. Identifică persoanele care se ocupă cu primirea şi interpretarea CV-urilor de la fiecare companie în parte.

    5. Identifică datele de contact la fiecare companie: telefon, adresă de email, adresă, precum şi contactele personalizate pentru persoanele de resurse umane.

    6. Obţine informaţiile necesare despre fiecare companie în parte pentru a fi pregătit pentru interviu.

  3. Abordarea extinsă a proceslui de căutare

    1. Aplică la joburile anunţate.

    2. Aplică pe site-ul firmelor pentru a fi în baza de date în eventualitatea apariţiei unui loc de muncă vacant.

    3. Sună la companii şi promovează-te.

    4. Participă la conferinţele publice ale companiilor sau la târgurile de profil.

    5. Transmite cărţi de vizită – email-uri cu contactele personale şi menţine contactele.

    6. Oferă-te voluntar pentru a câştiga experienţă profesională în cadrul unei companii.

  4. Ce fac după ce aplic la locurile de muncă vizate

    1. Din două în două săptămâni contactează compania la care ai transmis aplicaţia pentru a verifica status-ul.

    2. După fiecare interviu, scrie emailuri de mulţumire şi oferă din nou contactele.

    3. Actualizează în permanenţă CV-ul şi scrisoarea de intenţie pentru a corespunde cerinţelor fiecărui angajator în parte.

Copyright © 2014-2015. Toate drepturile rezervate.