26 Jan

De meserie ospitalier

Oana Parfenie ne povestește călătoria sa profesională, de la recepția unui hotel de provincie, la vârsta de 19, până la conducerea unui hotel de patru stele, parte a unui lanț internațional. Oana ne mărturisește că a facut o alegere cu foarte mare îndrăzneală, dat fiind faptul că provine dintr-o familie de medici care promovau și susțineau această meserie.

Relațiile interumane pe care Oana le dezvoltă și apreciază, alături de dorința de noutate și provocare, au stat la baza alegerii sale.

Povestea continuă cu amintirile frumoase din recepția primului hotel, unde au fost învățați primii pași, până la o poziție de top management, drum în care a fost nevoie de determinare, motivație, ambiție și, nu în ultimul rând, calități de lider.

Oana ne prezintă, pe scurt, cum decurge o zi de lucru normală: întâlnirea cu șefii de departamente și stabilirea priorităților precum și rezolvarea problemelor urgente, desfășurarea activităților normale a directorilor de departamente dar și activități de cercetare a dezvoltării și evoluției segmentelor de piață.

La ora actuală, oportunitățile tinerilor din acest domeniu sunt foarte vaste și variate.

Cand vorbim despre domeniul ospitalității ne putem referi la domeniul hotelier și la domeniul restaurației.

„În acest domeniu este foarte important ca tinerii să își construiască un capital de imagine pentru că industria ospitalității, prin însăși natura ei, este imagine” este de părere Oana.

Nu orice tânăr poate să aibă calitățile necesare pentru a evolua și profesa în această industrie, dar aceste calități pot fi cultivate.

Oana dezvăluie că este dificilă, dacă nu imposibilă, atingerea unei poziții de top fără a le cunoaște pe cele subsidiare. Astfel, este recomandată începerea practicii încă de pe băncile facultății. Pozițiile de top presupun coordonarea sectoarelor de activitate împreuna cu managerii diverselor departamente existente și stabilirea unor strategii de evoluție ale companiei.

Aspectul fizic plăcut nu este de lăsat la o parte, de aceea se recomandă un aspect cât mai îngrijit îmbinat cu bune abilități de comunicare.

Diversitatea situațiilor și a oamenilor cu care se confruntă această industrie duce la necesitatea  dezvoltării și învățării permanente. Un mare atuu îl reprezintă cunoașterea a cel puțin două limbi străine, la nivel conversațional.

Evoluția companiei este proporțională cu evoluția personală a fiecărui angajat în parte. Pe lângă mediul profesional din fiecare companie nu trebuie să lipseasca încrederea echipei în coordonatorul lor dar și între ei, creând, astfel, un mediu cald și propice dezvoltării.

În căutarea unui loc de muncă este foarte importantă autoevaluarea, identificarea punctelor forte și a celor slabe dar și identificarea nevoilor industriei și a companiei la care tinerii vor să aplice. Acești pași sunt premergători prezentării la interviu. Potențialii angajați trebuie să fie pregătiți pentru întrebările deschise, închise sau întrebările cu o conotație psihologică care le vor fi adresate.

Odată ajunși în această industrie, este foarte importantă unitatea echipei. La aceasta unitate se ajunge prin satisfacția personală a fiecărui membru, printr-o bună coordonare de către manager și, nu în ultimul rând, prin mulțumirea clienților.

Vă invităm să urmăriți, în întregime, interviul Oanei Parfenie realizat de echipa noastră:

https://www.youtube.com/watch?v=OIXcEz_2EfE&feature=youtu.be

Copyright © 2014-2015. Toate drepturile rezervate.