18 Jul

Make-up și Hair-styling

Pasiune pentru frumusețe, simț estetic, o bună cunoaștere a tendințelor modei, răbdare, îndemânare. Sunt doar câteva dintre instrumentele pe care le întâlnești în “trusa” unui make-up artist și a unui hair-stylist. Dacă te regăsești în aceste caracteristici, poți să iei în calcul o carieră în acest domeniu deosebit de atrăgător.

Românii au cheltuit în 2015 3,5 miliarde de lei pe produse cosmetice, de îngrijire şi de parfumerie, cu 2,8% mai mult decât în anul precedent. [1] În 2012, piața românească a produselor cosmetice și de îngrijire înregistrase o cifră de afaceri de 620 milioane de euro [2].

Folosindu-se de produse speciale, tehnici moderne și mult talent, profesioniștii în make-up și hair-styling pun în valoare calitățile fiecărei persoane, ca niște adevărați magicieni. Nu sunt profesii ușoare, deoarece presupun perseverență, formare continuă, migală și simț artistic. Tocmai de aceea, deși pe piață există numeroase cursuri și școli de profil, puține persoane ajung la un nivel de top în make-up sau hair-styling.

Ca make-up artist sau hair-stylist poți lucra într-un salon de cosmetică, la un centru de frumusețe, într-o televiziune, la un teatru sau în industria filmului, dar şi pe cont propriu. Câștigurile în domeniu variază în funcție de experiență, talent și munca investită. Potrivit unor specialiști din piață, “la un salon mediu, bine poziţionat, un frizer câştigă minim 15% din valoarea serviciului. Un frizer sau un coafor stilist poate să ajungă la bacşişuri de 3.000 lei într-o lună cu un aport de 8-10 ore pe zi” [1].

Cum îți poți construi o carieră în domeniu? Exersează cât mai mult (la început pe rude, prieteni, cunoștințe etc.) și cere păreri, investește în formare și într-o trusă profesionistă ușor de transportat, extindeți rețeaua de cunoscuți, vorbește despre serviciile tale și asigură-ți o prezență online profesională, care să includă cele mai bune rezultate din portofoliul tău.

[1] Românii cheltuie 3,5 mld. lei pe cosmetice şi parfumuri, publicat pe zf.ro în 2016

[2] Analiză: piața de frumusețe și îngrijire, publicat pe theshortcut.ro în 2013

Copyright © 2014-2015. Toate drepturile rezervate.